15 april 2009

Funckarma häromlördagen

Belgiska bröderna Funcken har inte bara världens bästa efternamn, de gör också världens bästa dubstep/IDM-hybrid, och de har varit vänliga nog att lägga upp en färsk konsert (från 4 april, inte den 10:e som det står stod) till allmänt åhörande.


Det var faktiskt dessa båda bröder som tvingade mig att börja med, ska vi kalla det, rättighetsosäker filnerladdning när de gav ut instrumentalversionen av Shadow Huntaz-albumet Corrupt Data på vinyl och endast vinyl. Det var några år innan jag skaffade skivspelare. Det kom så småningom också en cd, som jag såklart köpte, och jag har på sistone också sett till att skaffa den där vinylen, som är så bastung att den väcker mitt barn redan på ganska låg volym.

Andra intressanta bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: