07 augusti 2008

RR i København

Äsch! Jag kommer att missa Köpenhamnska Cinematekets serie med tre filmer av strukturalisten James Benning, däribland tågeposet RR som lät så förbannat intressant i Cinema Scope-intervjun häromnumret. 43 tagningar med förbipasserande tåg, helt enkelt (tänkte först skriva "varken mer eller mindre", men jag har en känsla av det nog ändå faktiskt är mer, liksom; ja, det kanske inte ens är enkelt heller). Att RR visas nu torde väl ta död på chansen att den visas på dokumentärfilmsfestivalen i höst, som jag hittills hade hoppats. När kommer den på dvd, tro?

Jag får trösta mig med att det i morgon, eller i värsta fall på måndag, förväntas hända mig någonting som har med Chris Marker att göra. Jag avslöjar inga detaljer nu. Snart i en blogg nära dig, käre läsare!

Inga kommentarer: